Photo Rating Website
Start Wyszukaj Wu wyd BN Wykaz tvsat wysokie PDW
Wydział Komunikacji Puławy

aaaaSTRONA GŁÓWNA - MACIEJ MORAWSKI ~ maciejmorawskiaaaa

Temat: Artykuły z prasy na temat komunikacji lokalnej

Studenci UMCS na praktykach w PKS

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej "Wschód” podpisało umowę o współpracy z Wydziałem Ekonomicznym lubelskiego UMCS. Porozumienie umożliwi m.in. organizację staży i praktyk studenckich u przewoźnika.

- Nasi studenci będą mogli liczyć na staże i praktyki zawodowe w różnych działach m. in. w dziale finansowym czy w dziale marketingu - tłumaczy prof. Jerzy Węcławski, dziekan Wydziału Ekonomicznego UMCS. - Pomogą także przy planach restrukturyzacyjnych PKS.

- Studenci będą mogli też pomóc w opracowaniu strategii rozwoju firmy czy przygotowaniu dokumentacji potrzebnej do starania się o unijne dofinansowanie - dodaje Teresa Królikowska, prezes PKS "Wschód”. Chodzi np. o pieniądze na szkolenia dla kierowców.

Współpracą z lubelską uczelnią są zainteresowane także inne oddziały PKS m. in. w Zamościu i Puławach.

Fajna inicjatywa
Źródło: ltek.cba.pl/viewtopic.php?t=998



Temat: rondo puławskiego koło manhatanu
" />witam
czy mógłby ktos mi dokładnie opisać zasady jazdy po tym rondzie
założmy jedziemy z kajki do wydziału komunikacji, jak traktujemy zjazdy z ronda
w prawo -ul kopernika
następna jest jedno kierunkowa
kolejny zjazd jest do wydziału komunikacji (starostwa)
prosze podać który pas zajmujemy ,kierunkowskaz włączmy i jak zjeżdzamy z ronda
bo widziałem że style są różne po przejściu dla pieszych zmiana pasa na rondzie na wysokości sklepu awans
jeśli ktoś ma ochote na opisanie prawidłowej jazdy dziękuje inne warianty także zawracanie
dzięki (troche nakręciłem )
Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=28511


Temat: PUŁAWY: Jaką drogą pojedzie PKS[KL]
PUŁAWY: Jaką drogą pojedzie PKS


ZAŁOGA NIE CHCE ŁĄCZYĆ SIĘ ZE SŁABSZYMI ODDZIAŁAMI

Puławskie Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej miało się połączyć z innymi tego typu firmami na Lubelszczyźnie, ale załoga nie godzi się na to. Kilka dni temu wśród pracowników przeprowadzono drugie już referendum, wzięło w nim udział 68 proc. załogi, z tego większość, bo ponad 73 proc., opowiedziała się przeciw fuzji.

Konsolidacja nie będzie prowadzona na siłę — zapowiada wojewoda i jego przedstawiciele. Decyzja leży w rękach załogi. Przedsiębiorstwa, które nie zechcą się połączyć, nadal będą istniały w innych strukturach.
– Ten proces jest korzystny dla firmy i pasażerów — przekonują przedstawiciele wojewody. Ich zdaniem jedno duże przedsiębiorstwo będzie funkcjonowało taniej, choćby poprzez wspólne zakupy części zamiennych. Nie będzie niepotrzebnej wzajemnej konkurencji na tych samych liniach. Dublowane są linie, a w efekcie autobusy jeżdżą puste.
– Nie ma innej możliwości na sprostanie konkurencji — mówi Marek Pogoda, pełniący obowiązki zastępcy dyrektora wydziału skarbu państwa i przekształceń własnościowych. Być może już za rok przedsiębiorstwa będą musiały stawać do przetargu o linie, które teraz są jak gdyby do nich przypisane, i konkurować z firmami prywatnymi. — Na biurko wojewody wpłynęła oferta jednego z zagranicznych przewoźników, zainteresowanego kupnem lubelskich PKS-ów.
W puławskiej firmie pracownicy są przeciw konsolidacji, bo obawiają się zwolnień, zmniejszenia zarobków i tego, że będą musieli dzielić się ciężko wypracowanym zyskiem i sprzętem z firmami, które są w gorszej kondycji.
Fuzja PKS ma się rozpocząć 1 grudnia. Przeciw, oprócz Puław, są Biała Podlaska, Międzyrzec Podlaski, Radzyń Podlaski, Zamość, Chełm, Biłgoraj.

Hanna Bednarzewska
Źródło: ltek.cba.pl/viewtopic.php?t=450


Temat: Wieści z PKS Lublin
Porządki w PKS i urzędzie [KL]

WOJEWODA ODWOŁUJE

Jak pisaliśmy wczoraj, nowym dyrektorem Państwowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Lublinie została Teresa Królikowska, radna związana z ludowcami i członek zarządu powiatu chełmskiego, wcześniej także radna sejmiku województwa i członek zarządu województwa. Okazało się, że to nie jedyna zmiana.

Królikowska, decyzją wojewody Genowefy Tokarskiej, zastąpiła na stanowisku Tomasza Fularę. W PPKS w Puławach i Radzyniu Podlaskim nowymi zarządcami komisarycznymi zostali natomiast odpowiednio Piotr Piwowarczyk (zastąpił Kazimierza Zatorskiego) i Marek Kożuch (zamiast Sławomira Podsiadłego).

Chcieliśmy wczoraj zapytać wojewodę Tokarską, czym się kierowała, wybierając nowych szefów dla przedsiębiorstw. Nie udało się jednak z nią skontaktować.

– Skończyły się stare umowy, zostały zawarte nowe – tłumaczy Rafał Przech z oddziału komunikacji społecznej Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego. – Jeśli chodzi o Lublin to pani wojewoda, decydując o kandydaturze na szefa PPKS, brała pod uwagę przede wszystkim doświadczenie kandydatki. Pani Królikowska zarządzała dużymi zasobami ludzkimi, a jako członek zarządu województwa lubelskiego zajmowała się transportem – dodał.

Polityczna miotła nie ominęła samego LUW. Kojarzonego z PiS dyrektora generalnego urzędu Zbigniewa Załogę zastąpił Jarosław Szymczyk, związany z PSL, dotychczasowy zastępca dyrektora Wydziału Spraw Społecznych LUW. – Wojewoda uznała, że nowy dyrektor generalny będzie lepiej realizował politykę obecnego rządu – przekazał stanowisko Genowefy Tokarskiej Rafał Przech.

Posunięć wojewody nie chciał komentować jej partyjny kolega Jan Łopata. – Jestem za granicą, nie znam sprawy – powiedział nam poseł PSL.

Wątpliwości co do zasadności decyzji nie ma za to Włodzimierz Karpiński, poseł PO. – Dyrektor generalny to prawa ręka wojewody, więc nic dziwnego, że nastąpiła zmiana na tym stanowisku – podkreślił. – Jeśli chodzi o dyrektorów PKS-ów to wierzę, że pani wojewoda wzięła pod uwagę argumenty merytoryczne.

Działania Tokarskiej krytykuje zaś Małgorzata Sadurska, posłanka PiS z Puław. – Odwołanie dyrektorów, bez informowania ich o tym wcześniej, było, delikatnie mówiąc, nieeleganckie – powiedziała wczoraj. – Jej posunięcia będą szkodliwe dla PKS-ów. Przedsiębiorstwa przechodzą przekształcanie w spółki akcyjne i wprowadzanie do nich teraz osób z zewnątrz jest co najmniej bezmyślne – zaznaczyła Sadurska.

DUN kurierlubelski.pl
Źródło: ltek.cba.pl/viewtopic.php?t=510


Temat: Wydzial Komunikacji
Prosze,

Czy ktos wie gdzie teraz moge zarejestrowac samochód w Pulawach?? Mieszkam poza Pulawami i slyszalam, ze wydzial zmienil siedzibe??? Z gory dziekuje za pomoc

mona
Źródło: pulawy.org/forum/viewtopic.php?t=563


Temat: Wydzial Komunikacji
Na ul.Królewskiej naprzeciw parku.Czerwony budynek.

http://www.pulawy.powiat.pl/
Tu są numery wydziału komunikacji.
Źródło: pulawy.org/forum/viewtopic.php?t=563


Temat: Nowy PKS Lublin rodzi się w bólach
za http://www.kurier.lublin.pl

ZAŁOGA PPKS PUŁAWY NIE CHCE ŁĄCZYĆ SIĘ ZE SŁABSZYMI ODDZIAŁAMI

Puławskie Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej miało się połączyć z innymi tego typu firmami na Lubelszczyźnie, ale załoga nie godzi się na to. Kilka dni temu wśród pracowników przeprowadzono drugie już referendum, wzięło w nim udział 68 proc. załogi, z tego większość, bo ponad 73 proc., opowiedziała się przeciw fuzji.

Konsolidacja nie będzie prowadzona na siłę — zapowiada wojewoda i jego przedstawiciele. Decyzja leży w rękach załogi. Przedsiębiorstwa, które nie zechcą się połączyć, nadal będą istniały w innych strukturach.
– Ten proces jest korzystny dla firmy i pasażerów — przekonują przedstawiciele wojewody. Ich zdaniem jedno duże przedsiębiorstwo będzie funkcjonowało taniej, choćby poprzez wspólne zakupy części zamiennych. Nie będzie niepotrzebnej wzajemnej konkurencji na tych samych liniach. Dublowane są linie, a w efekcie autobusy jeżdżą puste.
– Nie ma innej możliwości na sprostanie konkurencji — mówi Marek Pogoda, pełniący obowiązki zastępcy dyrektora wydziału skarbu państwa i przekształceń własnościowych. Być może już za rok przedsiębiorstwa będą musiały stawać do przetargu o linie, które teraz są jak gdyby do nich przypisane, i konkurować z firmami prywatnymi. — Na biurko wojewody wpłynęła oferta jednego z zagranicznych przewoźników, zainteresowanego kupnem lubelskich PKS-ów.
W puławskiej firmie pracownicy są przeciw konsolidacji, bo obawiają się zwolnień, zmniejszenia zarobków i tego, że będą musieli dzielić się ciężko wypracowanym zyskiem i sprzętem z firmami, które są w gorszej kondycji.
Fuzja PKS ma się rozpocząć 1 grudnia. Przeciw, oprócz Puław, są Biała Podlaska, Międzyrzec Podlaski, Radzyń Podlaski, Zamość, Chełm, Biłgoraj.

Hanna Bednarzewska
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2385


Temat: PKS Puławy
Powinno być co prawda w wątku prasowym, ale skoro jest temat o Puławach to wklejam tutaj:

Walczą o rynek przewozów

WOJEWODA CHCE SKOMERCJALIZOWAĆ PUŁAWSKI PPKS

Komercjalizacja to najnowszy pomysł wojewody na wyciągnięcie z zapaści finansowej Państwowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Puławach.

PPKS nie zgodziło się wejść do holdingu utworzonego w ubiegłym roku z kilku istniejących na Lubelszczyźnie przedsiębiorstw. Przedstawiło program naprawczy i postanowiło działać samodzielnie. Firmą zawiaduje komisarz, którym został wcześniejszy dyrektor przedsiębiorstwa Kazimierz Zatorski. – Na razie firma ma dodatni wynik finansowy. Wakacje to jednak dla nas chude miesiące i strata jest wkalkulowana w jego bilans. Najważniejsze, aby nie była ona do końca roku za duża i możliwa do odrobienia – tłumaczy komisarz. Aby zwiększyć przychody, firma rozszerza swoją działalność. W Rykach pod szyldem puławskiego PPKS zostanie uruchomiona stacja gazowa.

Teraz pojawił się pomysł komercjalizacji firmy. Wojewoda złożył już wniosek w tej sprawie do ministerstwa skarbu. Jeśli dojdzie do komercjalizacji, firma przestanie być przedsiębiorstwem państwowym pod nadzorem wojewody, a stanie się spółką ze 100-procentowym udziałem skarbu państwa.

Komercjalizacja jest drogą do prywatyzacji. Ministerstwo będzie z pewnością szukało inwestorów chętnych kupić firmę w całości lub części. Puławską firmą jest już zainteresowany Stolbus- tu chodzi raczej o Solbus przypis tytusa, który produkuje autobusy.

Trudna sytuacja puławskiego PPKS nie jest zjawiskiem odosobnionym na Lubelszczyźnie. – Od kilku lat te przedsiębiorstwa przeżywają w naszym regionie trudny okres. Ma to związek z kiepską polityką samorządów wojewódzkich i powiatowych, które mają wpływ na wydawanie pozwoleń na przewozy osób na danej linii – mówi Marek Pogoda, dyrektor wydziału infrastruktury Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego.

W konsekwencji na Lubelszczyźnie PPKS urosła prywatna konkurencja. Zaczęła się wojna o klienta, w której przegrywał państwowy przewoźnik, bo prywatni nie przestrzegali rozkładu jazdy. Podjeżdżali na przystanki przed odjazdem PKS i zabierali klientów. – Obecnie trwa żmudne porządkowanie rynku przewozowego – dodaje dyrektor Pogoda.

http://www.kurierlubelski.pl/index.php? ... &pid=41206
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2722


Temat: Chcą Palikota usunąć z funkcji szefa

Pewnie jest mało ludzi idealnych, p.Palikot tez nim nie jest. Ja wolałbym aby zajął się swoim "Przyjaznym Państwem" bardziej niż obecnie
/być może mam za mało info. na temat tej komisji/Ale p. Palikot ma sporo racji w tym co mówi, ktoś musi byc rozliczony dlaczego taka mała frekwencja,
czy to techniczne błędy czy ludzkie. Trzeba wyciągać wnioski z niepowodzeń i o to stara się p.Palikot.
To czy ktoś lubi Palikota czy nie to jest inny problem, wszystkich lubić się pewnie nie da. Odróżnić nielubienie od prawd które głosi.

Propaganda to jest wspaniałe narzędzie, jak brzytwa, w rękach specjalisty jest bardzo praktycznym
użytecznym narzędziem, można się nią wspaniale pozbawić zarostu i być elegancko ogolonym, albo jak
w powszechnie znanym powiedzieniu o @ i brzytwie, mieć uśmiech od ucha do ucha.

Od dłuższego czasu obserwuję całą masę wpisów na płaszczyźnie kadrowej, tak jakby dominowali sami
spece od SRG w doborze kadr.
Zostawię spobie opis metod socjotechnicznych, psychologii i socjologi internetu, co dzisiaj serwują kierunki
studiów np. Wydział Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej ze specjalizacją Media Cyfrowe i Komunikacja
Elektroniczna.
Kolega Miniuś stawia sprawę tak, uwaga - konkurencja w lubelskiem dla pana J. Palikota.
Media sterują tym tak:

Z zadowoleniem przyjmuję decyzję posła Włodzimierza Karpińskiego o kandydowaniu na szefa regionu
lubelskiego partii – to komentarz obecnego szefa PO w regionie Janusza Palikota.


Przeciwnikiem Janusza Palikota w wyborach na szefa PO w regionie jest poseł Włodzimierz Karpiński.

Na 17 kwietnia zaplanowane są partyjne wybory w PO, które wskażą nowego szefa regionu na kolejne
cztery lata.
Do wczoraj jedynym kandydatem był obecny przewodniczący poseł Janusz Palikot.
Ale wczoraj prawie wszyscy parlamentarzyści z Lubelszczyzny na konferencji prasowej przedstawili swojego kandydata
- posła Włodzimierza Karpińskiego z Puław.
Ostatecznie wyboru dokona 500 delegatów.
Karpiński zaznaczył, że nie jest to bunt wobec obecnego szefa partii w regionie, ale normalna rzecz w demokracji.

Z kolei opozycja pieje z zachwytu dopatrując się Bóg wie czego, tak jakby w PiS prawybory były standartem.

Zbuntowani lubelscy parlamentarzyści PO to posłowie: Joanna Mucha, Magdalena Gąsior-Marek, Grzegorz
Raniewicz, Mariusz Grad, Włodzimierz Karpiński, Wojciech Wilk, oraz senator Józef Bergier.
Na wczorajszej konferencji prasowej przedstawili się jako jedna drużyna popierająca kandydaturę Włodzimierza
Karpińskiego na szefa regionalnego partii.
Parlamentarzyści zastrzegali wielokrotnie, że ich decyzja nie jest wymierzona w Palikota, ale jest
"przejawem wewnątrzpartyjnej demokracji" nakazującej wystawienie więcej niż jednego kandydata w nadchodzących
wyborach.


I tak to idea prawyborów zainicjowana przez PO dostawszy się w ręce opozycji na zasadzie "kij ma dwa końce"
próbowana jest do wywierania zewnętrznej presji na wewnętrzne sprawy Platformy.
Nie mi oceniać takie "bezstronne działania".

Za to kolega Qustan słusznie zauważa, że matka Polska nie dzieli swoich obywateli, oni czynią to sami wobec siebie.

Tym samym przy takim ukierunkowaniu dyskusji umyka uwadze inna kwestia - ten a ten obywatel RP uczestnicząc
w działaniach takiej to a takiej formacji politycznej przez okres kadencji (4 lat) dokonał dla Polski
tego to a tego.
I tym samym wałkuje się temat o dokonaniach działacza A w porównaniu do dokonań działacza B, które to dokonania
przyczyniły się do rozwoju kraju tak, aby był miodem i mlekiem płynący.

Mając to na uwadze zabrałem głos w tym poście.
Czy aby dobrze zrozumiałem intencje kolegi Miniusia autora tematu?

Źródło: eurowybory.platforma.org/forum/index.php?showtopic=26601


Temat: Nie tylko o komunikacji
Chciałbym, aby w tym poście zamieszczane były artykuły nie koniecznie blisko związane z komunikacją; jedno miejsce, żeby nie tworzyć wielu nowych tematów w dziale "Po godzinach"



EUROMIASTO TROLEJBUSÓW

Lublin był w przeszłości modnym miastem. W XV i XVI wieku tutejsze jarmarki przyciągały kupców z całej Europy, a nawet Turcji i azjatyckiej części Rosji. Teraz jak magnes na turystów i inwestorów mają działać odnowiona starówka, klimatyczne trolejbusy i nowe drogi.

Kiedyś były tu apteka, kawiarnia i dwie firmy na krzyż. Dziś lubelska starówka tętni ni życiem.
- Jest tu ponad 300 podmiotów gospodarczych. Wśród nich restauracje, sklepy, puby, firmy - wylicza Aneta Karasek, dyrektor wydziału rozwoju i funduszy europejskich. - Lubelskie Stare Miasto jest obecnie centrum kulturalnym miasta. To miejsce, w którym odbywają się koncerty, festiwale, wystawy. Po renowacji, która jest naszym sztandarowym projektem, przyciąga mieszkańców, turystów i inwestorów - mówi dyrektor.
Lublin rozkwitł dzięki pieniądzom unijnym. Miasto w latach w latach 2004-08 otrzymało ponad 68 mln zł na realizację 28 projektów inwestycyjnych, nieinwestycyjnych i międzynarodowych.

Przede wszystkim komunikacja

Odwiedziłam Lublin niespełna rok temu, po blisko siedmioletniej przerwie. Zmiany widać gołym okiem. Na miejscu zastałam odnowione chodniki i ścieżki rowerowe. Po mieście coraz wygodniej jeździ się też samochodem, bo zmodernizowano wiele skrzyżowań i dróg. Najbardziej spektakularna jest przebudowana ul. Jana Pawła II, na której położono nową nawierzchnię, wymieniono krawężniki, wyremontowano zatoki autobusowe. Ulica Jana Pawła II jest o tyle ważna, że odbywa się na niej ruch lokalny i tranzytowy w kierunku Kraśnika, Bychawy, Puław i Warszawy oraz Zamościa i Łęcznej, z ominięciem centrum miasta.
Atrakcją w skali kraju są wciąż obecne na ulicach trolejbusy. Ten środek transportu mają jeszcze jedynie mieszkańcy Gdańska[*] i Tychów.- Zakończyliśmy budowę kolejnego odcinka linii trolejbusowej, na który został skierowany nowo zakupiony trolejbus niskopodłogowy. W kolejnych latach miasto planuje znaczne poszerzenie trakcji trolejbusowej (do ponad 30 km) oraz moderniza¡cję taboru. Na realizację całego projektu zarezerwowanych jest ponad 78 mln euro ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - mówi Aneta Karasek.

Od morza do morza - przez Lubelszczyznę

Co powstanie dzięki unijnej kasie w najbliższych latach? Będą to m.in. dojazdy do obwodnicy, modernizacja miejskiego zakładu wodno-kanalizacyjnego oraz budowa stadionu. To nie wszystko. Lublin wraz z innymi miastami wschodniej Polski chce, by rząd przeznaczył pieniądze na budowę trasy S19 od granicy z Litwą po przejście graniczne ze Słowacją w Barwinku. Krajowa dziewiętnastka ma być częścią europejskiej trasy Via Carpatia, która połączy Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię.
- Ta droga będzie kręgosłupem rozwoju nie tylko Polski Wschodniej, ale również tej części Europy. Połączy sześć krajów i dwa morza: Bałtyckie i Czarne - zachwalał dwa tygodnie temu Robert Tyszkiewicz, białostocki poseł PO, podczas poświęconej temu projektowi konferencji prasowej.
Całość inwestycji ma pochłonąć 21 mld zł, ale aż 9 mld zł ma pochodzić z unijnego programu "Infrastruktura i środowisko".
- Unia Europejska zdaje sobie sprawę, że szlak prowadzący wzdłuż jej wschodniej granicy jest bardzo potrzebny - mówi Elżbieta Kołodziej-Wnuk, zastępca prezydenta Lublina. Przez teren województwa lubelskiego ma przebiegać 234 km trasy Via Carpatia. Będzie ona drogą ekspresową, którą mieszkańcy Lublina będą mogli dojechać bezpośrednio do Grecji. Ma być gotowa w 2015 roku.
Lublin ma ambitne plany na lata 2007-13. Miasto z Programu Operacyjnego "Rozwój Polski Wschodniej" ma szansę na projekty o wartości ok. 136 mln euro. W ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" miasto będzie realizowało projekt modernizacji kanalizacji za kwotę 480 mln zł.

Jolanta Nowak

Metro Unijny drogowskaz. Projekt realizowany w ramach konkursu dotacji organizowanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna.



[*] powinno być Gdyni - przypis forumowicza
[**] do artykułu dołączone są dwa zdjęcia: jedno przedstawia oświetloną Archikatedrę, a drugie-Ziutka
Źródło: ltek.cba.pl/viewtopic.php?t=1536



STRONA GŁÓWNA - MACIEJ MORAWSKI ~ maciejmorawski

Designed By Royalty-Free.Org