Photo Rating Website
Start Wyszukaj Wu wyd BN Wykaz tvsat wysokie PDW
wymiana klocków BMW E90

aaaaSTRONA GŁÓWNA - MACIEJ MORAWSKI ~ maciejmorawskiaaaa

Temat: Naprawa gwarancyjna i bardzo pozytywne wrazenia!!!
Z ciekawostek gosc w serwisie poradzil mi wymienic klocki hamulcowe z tylu, poniewaz Vectra ma zle rozwiazany tloczek tylnego zacisku. Problem polega na tym, ze gdy jezdzimy do konca klockow, to w Vectrze C, tloczek potrafi wysunac sie na tyle, ze sciaga uslone gumowa, woda dostaje sie do srodka i pojawiaja sie kosztowne problemy. Konstruktorzy zaprojektowali za krotki tloczek. Dobrze wiedziec, chociaz powiedzialem na boku mechanikowi,ze na nastepny dzien bylem umowiony do przetaczania tarcz oraz wymiany w/w klockow;)
Ps. TOMMY,... moze malo to sprecyzowalem, ale moj zachwyt polega na zmianie postawy salonu w Stalowej Woli w stosunku do klienta jaki znalem 7 lat temu, gdy kupilem i gwarancyjnie serwisowalem moj poprzedni samochod (Astra II) . To byl zupelny koszmar, wiec gdy przypadkowo po 7 latach zawitalem w salonie, to naprawde sie zdziwilem:) Pozostalo mi okolo 20 miesiecy uzytkowania Vectry, ktora jest pelna bolaczek. Ciesze sie, ze chca mi pomagac;) A co do BMW, to kiedys pisalem z Toba, ze jadac do Holandii po samochod, jechalem po E46 a realia rynku zmusily mnie do zakupu Vectry i nie ma dnia kiedy nie mysle o przyszlej wymianie. Czy bedzie to E46 w wersji coupe, czy E90, to sie jeszcze okaze :wink:

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=22393



Temat: BMW E90 wymiana klocków
Przyjechał sobie klient na wymianę klocków hamulcowych(świecąca się czerwona kontrolka z wykrzyknikiem) Po wymianie klocków (tył i przód) kontrolka zgasła. Po zresetowaniu klocków na wyświetlaczu znowu się zapaliła (zostały same kreski-żadnego info o ich grubości).Jak to rozwiązać.Resetowane launchem.Jaka jest procedura resetowania czujników ciśnienia w oponach(po wymianie kół)?
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=7949


Temat: [E90] Układ hamulcowy- jaki?
" />Cześć,


założyłem w końcu 19 calowe felgi, a że jeździłem na nich mało do tej pory to nie zdążyłem odpowiednio zobaczyć jak zachowuje się samochód. Trzyma drogi się świętnie- duże i szerokie gumy robią swoje. Niestety gorzej z hamowaniem...


Zanim przystąpie do chip tuningu stwierdziłem, że należy to zrobić z głową- po co mi więcej mocy skoro samochód nie hamuje dobrze? Na 16 calach samochód hamował świetnie, byłem zaskoczony tak dobrym i precyzyjnym układem. Czy do E90 są odpowiednie "brake kity", czy ktolwiek próbował modyfikować układ hamulcowy w tym modelu?

Myślałem, aby kupić używany układ hamulcowy za granicą od 330i i podobnych, niestety na ebayach i innych nic nie znalazłem. A tak w ogóle taki układ hamulcowy pasowałby?

Jedyne, co mi się nasunęło to brake kit BMW Performance i Brembo kity- ale ich ceny zaczyanją się od 2,500 do 4,500 tysiąca EURO. To stanowczo za dużo. Macie jakiś pomysł aby poprawić hamowanie na tak dużych kołach? Wymiana samych klocków, na jakieś Ferodo Racing, czy Green Stuffy z EBC chyba nie wystarczy?

A może jakieś inne propozycje?


Pozdrawiam,
Tomek
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=44285


Temat: [E90] jak wykasowac kontrolki?
" />mam taki problem wyskakuja mi nastepujace błedy poduszki serwis wymiana oleju klocków i przebita opona . Od pewnego znajomego słyszałem ze mozna to wykasowac bez kompa?? wie ktos jak to zrobic nie mam xdrive bez tego monitorka i joyst . Jestem z wawy moze wie ktos gdzie to mozna wykasowac jak nie mozna recznie Prosze o pomoc BMW e90 2007 rok 320D
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47014


Temat: [E90] jak wykasować inspekcję w 320d z idrivem!!!!!
" />Witam. Mam bmw e90 2005 320d z idrivem. Na wyświetlaczu pokazuje mi już 3 inspekcje: wymiana filtra pyłkowego, oleju i klocki. Wszysko jest zrobione . Jak wykasować te inspekcje???
czy można to zrobić z pozycji i driva a może kts?

proszę o pomoc

Rafał
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=40010


Temat: Czas na podsumowanie 100 000 km w BMW E91 320d...
" />
">za wymianę filtru powietrza, klimatyzacji, oraz oleju + wymiana oleju płaciłem 450zł, też nie w ASO ale w serwisie, który jest o niebo lepszy od Mcarsu w Krakowie i ma gości, którzy się na tym znają.


faktycznie, te czynności wymagają wyszkolonych specjalistów i ekspertów


">Na przyszłość o kasowanie błędów i inspekcji zapytaj mnie to Ci pomogę - znam wszystkie instrukcje do E90 / E91 / E92 i sam takie rzeczy kasuję.


Jakim interfejsem się posługujesz? Masz GT1 czy jakiś inny sprzęt? Czy kasowanie masz na myśli kasowanie inspekcji olejowej, klocków, ciśnienia w oponach i inne podstawowe czynności?



">A jeżdżę na Castrolu - dedykowanym przez salon BMW.

A to dziwne, że salon "dedykuje" jakikolwiek olej...
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=53700


Temat: Dziwna sprawa z klockami
Fajnie ze napisales ile u Tlokinskiego bo ja wlasnie mialem dzownic i porownywac ceny Łódź-Wwa.

Dla zainteresowanych mam odpowiedz ładną w Excelu od BMW w Wwie ile za co chcą.

PYTANIE: Czy jak mam przejechane 52000 a samochod jest takim egzemplarzem który w dwa pierwsze lata po wyprodukowanie (2005-2007) zrobił tylko 13 000km to mam zupełnie ufać komputerowi?

Obecnie każe mi właśnie zmienić klocki, czy tarcze też będę musiał zmienić?

Robocizna 610 Serwis olejowy 3 80,52
Zapas 11427508969 FILTR OLEJU N42 1 40,89
Zapas 83210398508 Olej BMW 5W-30 /Oryg/LL04 4,25 357,14
Robocizna 105 Przeglad standardowy 2 53,68
Robocizna 624 Kontrola samochodu-vehicle check 8 214,72
Robocizna 602 Wymiana filtra powietrza 4 107,36
Zapas 13717524412 Filtr 1 76,91
Robocizna 616 Wymiana mikrofiltrów klimatyzacji 1 26,84
Zapas 64319142115 Filtr klimat. E87/E90 1 187,66
Robocizna 612 Wymiana przednich klocków ham. 8 214,72
Zapas 34356762252 Czujnik klocków przód /90 1 81,62
Zapas 34116774050 Klocki hamulcowe-przód E87 1 491,42
Robocizna 3411613 Wym. przednich tarcz ham. 3 80,52
Zapas 34116764629 Tarcze hamulcowe 2 669,8
Zapas 34211161806 Śruba tarczy hamulcowej 2 7,03
Robocizna 614 Wymiana klocków ham tylnych 12 322,08
Zapas 34356762253 Czujnik klocków 1 85,62
Zapas 34211161806 Śruba tarczy hamulcowej 2 7,03
Zapas 34216779294 Klocki hanulc.tyl. E87/E90 1 368,56
Zapas 34203414763 Śruba zacisku M10/26,5 mamy 4 4 13,71

PS
Da się cokolwiek odczytać?
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=74377


Temat: E60 525i lub 530i wersja US

Cennik czysto porównawczy : w ASO VW - wymiana klocków i tarcz w samochodzie VW - koszt z robocizną to wartość około 2000PLN - w BMW drożej niewątpliwie (piszecie około 3kPLN - nie pamiętam czy ASO czy nie) ale nie rzuca różnicą aż tak na kolana - myślałem że będzie to z 2-3 razy drożej niż przeciętnie. Spojrzałem na faktury - w swoim Avensis płaciłem 2473PLN za komplet + płyn hamulcowy

Bo jest takie mniemanie że ASO BMW kroi. Jest drogo ale bez dramatu
Robiłem w E91 320 klocki przód i tył, tarcze przód, płyn hamulcowy, tuleje stabilzatora przód i wyszło 3010,00 zł brutto.

Pozatym w firmie pracownik zgubił kołpak w dostawczym Citroenie Berlingo koło 15'' koszt kołpaka 178zł, a do E90 16'' kosztuje 148zl
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=122452


Temat: 320d - brak moralonsci awaria za awarią

W kółko powtarzam, że diesel to pozorna oszczędność.

Jeśli ktoś robi do 15 tyś km rocznie, to raczej Dieslem nie ma co głowy zawracać, bo ewentualne oszczędności łatwo stracić na naprawach motoru.
Ja robię ok 25 tyś rocznie i dla mnie diesel jeszcze się opłaci.
Na razie w silniku po 3 latach wymieniałem turbinę (1200 po regeneracji - śmiga już 2 lata) oraz świece żarowe 215zł Beru (prawdopodobnie nigdy wcześniej nie wymieniane).
Rolki napinające 2szt., ok 250zł (właściwie to jedna była do wymiany, ale od razu wymieniłem dwie dla spokoju).

Tuleje wahacza w zawieszeniu (400zł z wymianą i zbieżnością).
Podnośnik szyby w tylnych drzwiach (spadła linka i zrobiła szkody - 120 zł, część używana)
Wszystkie tarcze i klocki (to dla własnego komfortu i bezpieczeństwa, Tarcze TRW 450zł wszystkie (super cena), klocki ATE ok 250 wszystkie.


Z auta jestem bardzo zadowolony - oby tak dalej. To moja druga BMW (wcześniej E36 325i) i z obu jestem zadowolony.
Następna będzie prawdopodobnie E90 lub E91 (też najprawdopodobniej diesel 2.0). O 3.0d nie myślę ze względu na kosmiczną akcyzę.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=120435


Temat: E90 Wymiana klockow hamulcowych - czy czujniki tez?
Witam!

Mam do wymiany klocki hamulcowe przednie w moim BMW 320d E90 z 2006 i dzisiaj dzwoniac do ASO zeby spradzic cene imprezy powiedziano mi, ze czujniki takze musze wymienic bo inaczej nie skasuje kontrolki / bledu w komputerze.
Oczywiscie klocki [i ewentualnie czujniki] chce nabyc poza ASO - najpewniej beda to ATE, ale chcialem zapytac czy wymiana czujnikow jest niezbedna czy to tylko wymysl ASO?

Dzieki i pozdrawiam!
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=132950


Temat: Wymiana tarcz i klocków-oryginały czy zamienniki?
Ponieważ doczekałem się wymiany hamulców (tarcz i klocków) w tyle w moim BMW E90 320d a przednie mam do wymiany około 10 tys.km i chyba wymienie cały komplet to mam nastepujące pytania:
- jak wygląda sprawa z zamiennikami ma już ktos pewne doświadczenia z innymi niż oryginały jak sie one spisują?
- czy montował ktoś jakieś sportowe tarcze ( nawiercane lub naicane? )
- jak wyglada sprawa kosztów ile można zaoszczędzic?
- czy jesli tak jak u mnie jest sportowo zestrojone zawieszenie czy w hamulcach jest jakaś różnica do zwykłej wersji?
- jak wygląda sprawa z czujnikami?
Dodam że jak narazie jestem przekonany do oryinałów i nie wiem co robić.
Dodam że w serwisach cały komplet po dowiadywaniu się (odzwoniłem trzy różne salony) ceny wachają się od 3200-3500zł
Jak wy uważacie?
Pozdr.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=113143


Temat: Wymiana tarcz i klocków-oryginały czy zamienniki?
No ja jestem świeżo dzisiaj po wymianie całego kompletu w ... serwisie
Pewno zaraz zostane poobkładany komentarzami że przepłaciłem idt. itp. ...
A więc tak:
W skład tej wizyty wchodzą:
- tarcze przód
- tarcze tył
- klocki przód
- klocki tył
- czujniki przód i tył
- miklofiltr/filtr klimatyzacji ( bo zbliżała się wymiana)
- diagnostyka całego aut - podpinanie do kompa przegląd silnika i zawieszenia ( też się zbliżała taka wizyta )
- robocizna 4 godziny
- darowizna na rzecz Fundacji dla dzieciaków
Całość mnie wyszła 3323,73 zł w M-carsie po rabatach ( bez rabatów wychodziło 4000 zł z hakiem )

Z tego co się dowiadywałem sam komplet tarcz i klocków w innym serwisie BMW w Krakowie i Katowicach wychodził
3400-3500 zł z robocizną, a jak się pytałem u znajomego w niezależnym serwisie komplet zamienników z ATE
( i podobno te idą na pierwszy montaż w fabryce ) kosztowałby 1800-2000 zł.

Mnie się wydaje, że za bardzo nie przepłacilem.
I jestem mega zadowolony.
Tym bardziej, że diagnostyka wyszła wzorowo i w samochodziku wszystko jest w porządeczku !
Myślę, że skoro kogoś stać na e90 to i stać na taki wydatek i dołożyć 500 zł więcej.
Pozdro.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=113143


Temat: Wymiana tarcz i klocków-oryginały czy zamienniki?

- miklofiltr ( bo zbliżała się wymiana)
- filtr klimatyzacji ( j.w.)
1.

Z tego co się dowiadywałem sam komplet tarcz i klocków w innym serwisie BMW w Krakowie i Katowicach wychodził
3400-3500 zł, a jak się pytałem u znajomego w niezależnym serwisie komplet zamienników z ATE
( i podobno te idą na pierwszy montaż w fabryce ) kosztowałby 1800-2000 zł.

2.

Mnie się wydaje, że za bardzo nie przepłacilem.
I jestem mega zadowolony.
Tym bardziej, że diagnostyka wyszła wzorowo i w samochodziku wszystko jest w porządeczku !
Myślę, że skoro kogoś stać na e90 to i stać na taki wydatek i dołożyć 500 zł więcej.


Pozdro.


1. czym sie różnią te dwa filtry? Przecież filtr przeciwpyłkowy, klimatyzacji i mikrofiltr to to samo. Z tego co wiem to filtry są dwa, powietrza zasysanego przez silnik i wchodzącego do kabiny.

2. Masz racje, hamulce na zamiennikach w nieautoryzowanym warsztacie BMW to ok 1800 zeta.
Same części to rzeczywiscie koszt ok 2800 PLN bez robocizny. Także tyle co zapłaciłes z przegladem i wymianą wiltrów powietrza to cena do przyjęcia. Ale 4 koła to było by juz troche za dużo. Wiele osób nie zwraca uwage, ze to wydatek na 1.5-2 lata. A oryginalne częsci i montaż w serwisie to gwarancja spokoju.

"komplet zamienników z ATE ( i podobno te idą na pierwszy montaż w fabryce" - wciaż tylko podobno, ponoć itd.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=113143


Temat: [E87] 120d - Problem z rozruchem/Niskie temepratury

Widzę HIPO że jesteś tu najszybszy i sporo wiesz na temat jedyneczki, powiem Ci że jestem bardzo zaskoczony tymi wszyskimi problemami , np. ciężkie odpalanie, sprzęgło, dwumas, problemy z elektryką, jakimiś stukami kół pasowych i inne. Kupiłem do jazdy na co dzień 120d 2005r w bogatej wersji rok temu z przebiegiem 148.000km, od pierwszego właściciela z niemiec, byłem po nią osobiście, była bardzo solidnie serwisowana i w świetnym bezwypadkowym stanie, dlatego ją kupiłem, auto dziś ma przejechane 191.000km i oprócz kosztów oleju, kompletu klocków i wiadomo filtrów, nie dołożyłem ani złotówki , nie zepsuło się w tym aucie absolutnie NIC !!! Nie wystąpiła nawet najmniejsza usterka czegokolwiek, dlatego zapytam wprost czy Ja miałem takie szczęście trafić taki egzemplarz czy po prostu ludzie którzy tu opisują swoje problemy kupowali swoje auta w myśl zasady aby było taniej ? Trudno mi to zrozumieć żeby tak młode auta ze znikomymi przebiegami miały usterki typu wymiana skrzyni biegów czy koła dwumasowego, przecież to są poważne awarie ! Dla mnie jedynka jest świetnym absolutnie bezusterkowym autem! Mam też trójkę e90 ale powiem szczerze że tylko po to żeby była jest z minimalnym przebiegiem i w ciekawej wersji dlatego ją chronię jak mogę, jedynka zaspokaja wszystkie moje i żony potrzeby i wymagania dlatego ciągle się zastanawiam dlaczego inni mają takie problemy z tym modelem a JA nie ?

Na ogólną sprawność auta wpływa bardzo dużo czynników m.in. poprzedni właściciel, serwis, obecny właściciel, części, stłuczki. Reguła dobrego serwisowania auta jest prosta.. (nie tyczy się to tylko BMW): o auto trzeba dbać!
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=118201



STRONA GŁÓWNA - MACIEJ MORAWSKI ~ maciejmorawski

Designed By Royalty-Free.Org