Photo Rating Website
Start Wyszukaj Wu wyd BN Wykaz tvsat wysokie PDW
wymiana rozrządu Fiat Marea

aaaaSTRONA GŁÓWNA - MACIEJ MORAWSKI ~ maciejmorawskiaaaa

Temat: Niezawodny samochód za mniej niż 5kPLN sedan/kombi

CZY NIKT NIE ZAUWAŻA MOICH POSTÓW Z PROŚBĄ O POWRÓT DO TEMATU WĄTKU? CZY CZY KTOŚ PROSIŁ O KOLEJNE TONY SPAMU PT. JAPONCE vs NIEMCE?

kurcze...za 5 tysiaków znaleźć autko jeżdżące i w pełni sprawne to chyba byłby cud:) tyle myślę...poszukaj czegoś do czego dostępne są części...czegoś co ma w miarę oryginalna powłokę lakierniczą i do czego części nie są zbyt drogie....Może mnie zastrzelicie...ale ja bym Ci polecił np kupić fiata bravo/punto...najlepiej z niedawno wymienionym rozrządem i alternatorem:). Odłóż od razu jakieś 400zł na wymianę wszystkich amortyzatorów, jakieś 140 na wymianę kompletu bębnów i szczęk z tyłu, pewnie 200 na tarcze i klocki na przód plus hmmm oleje filtry ale to chyba formalność prawda:) ? i myślę że pojezdzisz długo i bezawaryjnie... Blachy są dobre, przeważnie w standardzie poducha kierowcy, spokojnie dorwiesz rocznik 1996.

Hmmm miało być sedan/kombi...ups:) cóż...nie wiem czy fiata marea wyrwiesz za zbliżoną kasę;/ ale fiata brava owszem no ale to nie kombi aczkolwiek bardzo pojemna :D
Ten post był edytowany przez Aaronik dnia: 18 Luty 2008 - 20:25
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=339010



Temat: Fiat Stilo 1.9JTD - na co zwrócić uwagę?
Jeśli chodzi o stilo to bardzo dobry wybór. JTD to również strzał w dyche. ALE... JTD 80 ma słabe sprzęgło, które po jakichś 60-70 tysiącach km wymaga wymiany. Koło dwumasowe nie psuje sie częściej niż raz na jakieś 200 tysięcy jeśli ktoś nie strzelał ze sprzęgła i nie szarpał przy zmianie biegów (znam brave jtd 105 mającą od 260 tysięcy oryginalną dmumasę). Jeśli Stilo JTD to albo JTD 115 albo JTD 140 (ten drugi ma trochę droższy rozrząd z tego co pamiętam). W wersjach 115 i 140 sprężarka ma już zmienną geometrię łopatek turbiny co automatycznie czyni regenerację kosztowniejszą ale bądźmy szczerzy - tego nie robi sie codziennie. Układ wtryskowy jest (wbrew temu co piszą) najwytrzymalszy na kiepskie paliwo spośród wszystkch Common Raili czy Pompowtrysków. Moje doświadczenia są oparte o 3 letnią eksploatację Punto 2 JTD 80 i 2 letnią Alfy 156 1.9 JTD 105. Do tego masa kolegów z innymi dieslami z koncernu Fiat/Alfa/Lancia.

Przypomniało mi się - jeśli chcesz (przynajmniej teoretycznie) najsolidniejsze auto z tego koncernu to rozerzyj się za Lancia Kappa 2.4 JTD - zero udziwinień typu wielowahacze z Alfy no i trwałośc na naprawdę świętnym poziomie a do tego częsći silnika i jego osprzęt pasują także od fiata (Marea miała w gamie taki silnik) a jej ceny za rocznik 2000 i 2001 są napradę baaaardzo rozsądne
Ten post był edytowany przez mgr2210 dnia: 09 Czerwiec 2010 - 19:36
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=580784


Temat: Wyciek płynu chłodniczego
Witam wszystkich, jako że to mój pierwszy post na tym forum.

Mam Fiata Marea kombi 1.6 16V z klimatyzacją.

Otóż mój problem jest taki, że raz na 3 - 4 miesiące wycieka mi płyn chłodniczy. Cieknie prawie że ciurkiem po stronie pasażera z okolic pompy wody. Od góry jednak nie widzę skąd dokładnie. Na ziemię kapie już z wahacza, ale skąd kapie na wahacz to nie widzę. dolewam wtedy płynu na każdym postoju i z reguły po dwóch dniach przestaje cieknąć i tak do następnego razu.

Jeden mechanik, który wymieniał mi taką rurę metalową przy pompie wody stwierdził, że to jakiś uszczelniacz na pompie, który w zależności od tego jak się ustawi podczas pracy to albo cieknie albo nie. Nie wiem na ile to stwierdzenie może być prawdziwe.

Czy na podstawie objawów, które opisałem możecie wskazać możliwą przyczynę wycieku?

Drugie pytanie: czy wymieniając pompę wody trzeba (w sensie: jest konieczność) wymiany rozrządu?

I trzecie pytanie: Czy da się wymienić pompę nie obniżając/wyciągając silnika? Pytam bo różne opinie słyszałem.

Bardzo dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi.
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=758


Temat: Stan Moritz
Ja również zwiedziłem kawałek Polski zanim kupiłem auto. Po przyjeździe na miejsce okazywało się auto znacznie odbiega od tego co było mówione przez telefon, i co było widać na zdjęciach. Na koniec pojechałem 400km do Przemyśla, po Lancię Lybrę, a przywiozłem Fiata Marea Weekend, 1.9 JTD, HLX. Lancia nie chciała odpalić, i w sumie za drogo by kosztowała. ( cena + koszty na początek, w rodzaju : rozrząd, nowe opony ,itp.) Na szczęście obok stała Marea, rocznik XII 2001, sprowadzona z Włoch, wersja HLX, przebieg 158 tys km- faktyczny . Jej wyposażenie obejmuje: 4 poduchy, klima, alarm+central zamek, 4 el. Szyby, El. I podgrzewane lusterka, el. reg. fotel, skórzana kiera, fabryczne radio CD+ sterowanie w kierze, fabryczne alufelgi 15,halogeny, soczewki+ spryski, welurowa tapicerka, klamki, lusterka, zderzaki i listwy w kolorze nadwozia. W kwestii stanu technicznego jedynie musiałem się pogodzić z tym że : maska ma odpryski od kamyków, prawy tylny błotnik miał przygodę, zderzaki także po parkingowych przygodach. Natomiast silnik super. Właśnie to bogate wyposażenie złagodziło mój ból, że to nie Lancia. Cena wyniosła mnie wtedy ( X 2008), 12 tyś. zł. Wówczas te roczniki kosztowały w przedziale od 14- 20 tyś. Kolega Hipo ma rację : silnik CF 3, czyli ten 110 KM, to super silnik, na marginesie : spełnia normę EURO 3, co może mieć znaczenie, jeżeli państwo wprowadzi podatek ekologiczny. Używane Fiaty z Włoch są w atrakcyjnych cenach, ponieważ tam państwo stosuje ,,wiele różnych zachęt” do kupna Fiata, w rodzaju :zwolnienia z podatku drogowego, atrakcyjne oferty przy wymianie używanego na nowy, itp.

[ Dodano: 2010-06-19, 21:19 ]
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=4097


Temat: [ukł. zapłonowy] świece żarowe
witam jestem nowym użytkownikiem forum więc pozdrawiam wszystkich starych i bardziej doświadczonych użytkowników.Jestem właścicielem fiata marea weekend 1.9td i mam mały problem gdy właczam zapłon zapala się kontrolka świec żarowych gdy gaśnie odpalam autko niby nic się nie dzieje odpala prawidłowo ale kontrolka świec zaczyna migać przez około 60 sekund i gaśnie i jest to irytujące i tu prośba do WAS czy ktoś miał już taka usterkę i jak ją usunął sprawdzałem wizualnie przewody świece miernikiem oczywiście to sprawdzanie nie jest dokładne gdyż jak wiecie wszystko jest z tyłu silnik i przez to dostęp utrudniony a szczególnie do 3 świecy którą zasłania czarne pudelko a całą resztę kolektor prosze o pomoc i rade jestem z wrocławia może ktoś wie lub zna jakiegos dobrego mechanika i taniego no i jeszcze jedno wymiana paska rozrządu czy ktoś z WAS wymieniał sam czy oddawaliście do mechanika jesli sami to poprosze o kilka rad na ten temat pozdrawiam bercik
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=199


Temat: Na co zwracać uwagę przy zakupie Fiata Marea?
Przede wszystkim dziękuję za rady.
Doświadczenie jako takie w kupowaniu samochodów mam, więc chodziło mi bardziej o to na co należy zwrócić uwagę w Marei, bo nigdy nie miałem Fiata.
Co do rozrządu, dla mnie naturalną rzeczą jest jego wymiana po zakupie auta, po prostu nie ufam ludziom w tych kwestiach, a można sobie niezłego bigosu narobić.
A handlarze, jak to handlarze - muszą furę podpicować, kwestia tylko wizyty u mechanika, obejrzenia samochodu od dołu fachowym okiem. Osobiście wolę kupić auto, które przyjechało z Niemiec, czy Holandii, niż takie które telepało się całe życie po naszych dziurach, a w takim wypadku jestem skazany na handlarzy.
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=1375


Temat: [osprzęt silnika] Paski -> rozrząd -> Fiat Brava 1,9 J
Byłem dzisiaj w Lesznie i wstąpiłem do ASO Fiata, kiedyś to była jedna firma z rawicką jeden właściciel i o dziwo kierownik ASO w Lesznie też ma Fiata Marea Weekend 2,4od ponad roku i jest z niej bardzo zadowolony porozmawialiśmy dłuższy czas o samochodach bardzo w porządku gość. Popytałem o ceny wymiany rozrządu i dowiedziałem się, że do końca stycznia jest promocja, koszt orginalnego rozrządu czyli rolki + pasek+ robocizna to 560zł. Do tego dają gwarancję na rozrząd. Pytałem też o cenę tych przewodów od wspomagania, które wymieniali w mojej Maryśce w Rawiczu i cena była zbliżona do tej co ja płaciłem w Rawiczu (370 zł.)
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=679


Temat: 2.0 20V - od pracownika fiata.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=26077015



Treść opisu
SAMOCHOD W SUPER STANIE TECHNICZNYM.PO WYMIANIE KOMPLETNEJ ROZRZADU-ASO FIAT /VIAMOT/NOWE OPONY SWIECE ZAWIESZENIE. SAMOCHÓD WART SWOJEJ CENY.SUPER ALU 205/50/16.SZYBERDACH ELEKTRYCZNY, FOTELE SKÓRZANE PODGRZEWANE ELEKTRYCZNE WSZYSTKO 100 % SPRAWNE, W STANIE IDEALNYM . SAMOCHÓD NIE WYMAGA ABSOLUTNIE ŻADNEGO WKŁADU FINANSOWEGO.JESTEM PRACOWNIKIEM FIATA- TAK WIĘC WSZYSTKO CO ROBIŁEM JEST NA ORYGINALNYCH CZĘŚCIACH./FAKTURY/ SILNIK SUPER!!! ŻAL SIE Z NIM ROZSTAWAĆ JEDNAK ŻYCIE ZMUSZA DO ZAKUPU KOMBI TYPU MAREA WEEKEND LUB MULTIPLA/CHETNIE ZAMIENIE/ KONTAKT TELEFONICZNY 604 938 509 MOJA SKRZYNKA lukbet@op.pl WIECEJ ZDJEC NA MAILA
Źródło: fiatcoupe.home.pl/forum/viewtopic.php?t=4963


Temat: [osprzęt silnika] Sonda Lambda czeste wymiany
Moje doświadczenia z ASO Fiata są dość przykre jeszcze z czasów próby naprawy skrzyni biegów - automat. Jeździłem 4 razy, za każdym razem mnie skroili po kieszeni i niczego nie naprawili. Uszkodzenie było z tych, co to raz się pojawia, drugim razem znika. Zdesperowany sam doszedłem co i jak. Sorry ale po rozmowach z chłopcami jakoś bardziej sobie wierzę niż w ich umiejętności. Później była jakaś typowa wymiana: olejów, paska rozrządu, filtrów, .... bałem się jeszcze sam za to zabierać. Nie wiedziałem co i jak z tym paskiem, trudny dostęp, itp. W efekcie zbierałem śruby w swoim garażu po chłopakach.
Nie Panowie, nie ASO. Generalnie swoją żonę i samochód obsługuję sam :-)
Jak rozbiorę, to widzę na czym jeżdżę i co trzeba wymienić i kiedy.
Poza tym nawet to lubię, niedługo znów czeka mnie naprawa zamka w klapie.
Sonda - to oprócz 4 kabelków do zaciśnięcia, poziom trudności - wymiany świecy. Dobór też nie jest trudny znając markę samochodu, typ silnika, rocznik - wszystko jest w katalogach.

Pisząc ten post szukałem informacji, czy tylko ja mam taki problem, czy już ktoś to trenował przede mną? A może to typowe zachowanie F. Marei?

Co do kupna markowej sondy ... zastanawiałem się nad tym za każdym razem ale:
- z reguły uszkodzenie przychodziło dość nagle i musiałem w 1 - 2 dni je naprawić tracąc jak najmniej czasu na szukanie części, Allegro było tu wręcz niezastąpione - zero biegania po sklepach po zatłoczonym mieście po godzinach pracy, sklep nieopodal sprzedający (niby oryginalne NGK) to mój przedostatni trening.
- najpierw była 1-sza sonda, potem 2-ga, zanim spostrzegłem tendencję, już ze 3 wymieniłem, czwarta miała być ta z niby z lepszych.
- nigdy tak do końca nie byłem pewny, czy to kiepskie części, czy może coś innego i czy przypadkiem z 3 stówkami też się szybko nie pożegnam?

Jeśli chodzi o gwarancje .... tu bywało różnie. Generalnie sprzedawca zawsze się wykręci że to wina silnika. Ewidentnej wady (np. urwanego kabla) nie stwierdziłem. Natomiast nikt nie dawał mi gwarancji na przebieg. Teoretycznie mógł bym się wykłócać, ale .... brakowało mi silnego argumentu w ręku po kilku miesiącach użytkowania.
Poniekąd stąd też moje pytanie tutaj na forum.
Jak to mają inni?
Faktem jest, że wymieniając sondę w ASO przyjechał bym z papierem i żądał ponownej naprawy. Ale już to widzę jak to chłopcy rozdziawiali by dzioby i silili się na mądre hipotezy, podobnie jak było z automatem poprzednio. Wydziwiali, że to ..., że tamto ..., a ja głupi buliłem.
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=654


Temat: [S] Bravo 2.0 16V Turbo-badz na czesci
Jakis czas temu zrobilem swap silnika 2.0 16VT z fiata coupe do bravo, przelozony zostal silnik, jak i caly uklad napedowy,hamulcowy i zawieszenie. Niestety sprawy u mnie tak sie potoczyly ze nie stac mnie na dokonczenie projektu.Auto wyprodukowane w 99r. niestety buda jest nieciekawa,tzn. Auto z tylu było bite-lewy przod również..Niestety mój blad ze tego nie sprawdziłem zanim zabralem się za swapa…Przedni zderzak i błotniki sa innego koloru ponieważ musialem takie kupic od fiata marea bądź bravo HGT ponieważ sa ciut szersze niż w standardowym bravo. Lampy soczewkowe jak widac….
Silnik ma przebieg ok 140tys km, wszystkie parametry trzyma dobrze, cisnienie na rozgrzanym oleju do 90/95 stopni wynosi ok 1.5/1.4 Bara. Motor zalany jest olejem Castrol Edge Sport 10W60. Jedna z rolek od rozrządu halasuje.
Skrzynia biegow dziala bez zarzutu(nic w niej nie robilem poza wymiana pompki sprzęgła ).
Turbo wedlug mnie chodzi dobrze, nie widac żeby kopcilo czy bralo olej, jezdze tym autem okazyjnie i dbam o odpowiednia temperature oleju zanim dam upust wszystkim KM, jak również po ostrej jezdzie czekam Az olej ostygnie zanim zgasze auto. Stozek K&N + dolot robiony konkretnie pod ten samochod. Duzy IC umieszczony centralnie (nie wiem od jakiego auta pochodzi).Prawie nowy akumulator na gwarancji przeniesiony do bagażnika.W aucie na slupku 3 wskazniki (BOOT,temp oleju,cisnienie oleju).Chlodnica wody do wymiany bądź uszczelnienia bo się delikatnie poci w gornym rogu.
Zawieszenie- nowe 2 amory, przeguby z przodu (wewn. I zewn). Wymienione również wahacze,laczniki itd., itd.- Prawie cale zawieszenie zostalo wymienione na nowe…Na przeglądzie (31.05.10) diagnosta nie miał kompletnie zadnych zastrzeżeń.
Hamulce-Z przodu prawie nowe tarcze i klocki - tyl w dobrym stanie. Oczywiście w bravo seryjnie z tylu były bebny-zastapione zostaly kompletna belka od coupe.
Uklad kierowniczy – Pompa wspomagania wyje (jest zakupiona 2-kwestia zalozenia), magiel puszcza delikatnie olej z listwy (magiel kupiony-kwestia zalozenia).
Felgi 16 z plusa z prawie nowymi oponami (wg mnie dobre jakościowo opony):
2x bridgestone turenza 205/45;
2x dulop sport maxx.

Sprzedam cale auto+wszystko co do niego mam za 6300zl ;
Bądź na czesci tzn. silnik kompletny+turbo=skrzynia-komp i wszystkie wiazki kabli+zaniecha i co tam jeszcze byloby potrzebne do swapa za 5300zl .
Jeśli nie sprzeda się w komplecie to za jakis czas będę sprzedawal na czesci…

Auto normalnie jezdzi-można przetesowac w Bydgoszczy
Jeśli cos pominąłem bądź ktos zainteresowany – 726 -296 – 650 (proszę o telef. Po 12)
Źródło: fiatcoupe.home.pl/forum/viewtopic.php?t=17985


Temat: mam zamiar kupic
Dnia Tue, 03 Jan 2006 15:24:16 +0000, Majcius napisał(a):



Witam wszystkich właścicieli ROVERów i do nich kieruję swoje pytanie. Mam
zamiar kupic własnie samochod tej marki jednakże jakiś "dobry" duszek
podszepnął mojej żonie że częsci do tych samochodów są bardzo drogie.
Planowaliśmy zakup rovera 400 z 1999 roku a teraz moja baba stwierdza (jak
to baba - wszystko wie najlepiej) ze ona nie chce samochodu do ktorego sa
drogie czesci zamienne. Proszę o pomoc... Ma rację czy nie ma? Gdyby ktoś
mogł porównac ceny np do VW czy Forda... Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam wszystkch
Marcin

ja powiem tak... przed zakupem tez slyszalem takie rzeczy...
w porownania do fiata seicento np. czesci sa drozsze... ale do np. marei
juz porownywalne... (nie mowie o aso tylko o sklepie gdzie zaopatrywalem
sie w czesci do seia, teraz do rovera znajomy do marei)...
w sumie po zakupie mialem duzo rzeczy do wymiany, lacznie ze sprzeglem,
tarczami, pompa wody, amorkami i innymi tanszymi czesciami... ale teraz od
pol roku leje tylko benzyne/gaz wode do chlodnicy czasem (mam dziorke na
wezu) i plyn do sprzyskiwaczy i nic sie nie dzieje...
za to w 5cio letnim seiu musialbym juz wymieniac praktycznie wszystko...
znajomy ma felicje z tego samego roku co moj rover... nic przez pol roku w
niej nie robil poza rozrzadem, ale teraz zaczyna wszystko wychodzic... i
mimo ze koszty czesci do skody sa niewielkie, to jak narazie wychodzi mu
drozej...
--
--------------------------
Jover 214i '98
linux admin for rent...
pawelek@flug.org.pl
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=10232



STRONA GŁÓWNA - MACIEJ MORAWSKI ~ maciejmorawski

Designed By Royalty-Free.Org